Συναντήσαμε τον Χρήστο Κορωνιάδη και τον Πάνο Μάκρη, προκειμένου να μάθουμε περισσότερα για το εγχείρημα τους, τα πλάνα τους αλλά και τις απόψεις τους πάνω σε θέματα που αφορούν την μουσική και τα μουσικά συγκροτήματα.
Πως γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας της Bands Squad;
Αυτό προήλθε έπειτα από πολύ σκέψη, πολύ προγραμματισμό και ατελείωτες ώρες μελέτης προκειμένου να είμαστε αντάξιοι και έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το οποιοδήποτε θέμα θα μπορούσε να τύχει. Είτε είχε να κάνει με απλά θέματα, όπως η διοργάνωση συναυλιών στην Ελλάδα, μέχρι και πιο περίπλοκα όπως ο σχεδιασμός ενός tour στο εξωτερικό, θέματα ασφάλειας της μπάντας και γενικότερα το να συντονίζεις μια ομάδα ατόμων προκειμένου να έχουν ένα σωστό και επαγγελματικό προφίλ. Όλα τα παραπάνω τα κάναμε τα τελευταία χρόνια έτσι κι’αλλιώς σαν Χρήστος και σαν Πάνος, πλέον τα κάνουμε σαν Bands Squad. Η τεχνογνωσία του ενός, συνάντησε του άλλου.
Κατά βάση, όλα συντονίζονται από την Θεσσαλονίκη, με σύμμαχο όμως το ίντερνετ και την καλή επικοινωνία που έχουμε μεταξύ μας, δεν θεωρούμε ότι έχουμε έδρα. Ο ένας μένει στην Αθήνα, ο άλλος στην Θεσσαλονίκη, οπότε για τις ανάγκες που παρουσιάζονται μπορούμε να είμαστε παρόντες και στην Βόρεια αλλά και στην Νότια Ελλάδα.
Ποιοι βρίσκονται πίσω από την Bands Squad; Πόσο σημαντική είναι η χημεία ανάμεσα σε συνεργάτες που εκπροσωπούν συγκροτήματα; Και ποιες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε κάθε μέρα;
Πίσω από την Bands Squad βρίσκονται οι ίδιες οι μπάντες. Με άξονα τις μπάντες μπορέσαμε να στήσουμε το όλο εγχείρημα. Μας εμπιστευόντουσαν σαν μονάδες από παλιά, τώρα μας εμπιστεύονται και σαν ομάδα. Τώρα όσο αναφορά την δομή μας, υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι της καθημερινότητας μας που βοηθάνε, η Έφη Κασπαρίδου κανονίζει την αντζέντα μας έτσι ώστε να μην χάνουμε την μπάλα με τον προγραμματισμό, όπως και κάποια άτομα ακόμα που ασχολούνται με τα γραφικά. Η χημεία είναι το Α και το Ω. Αν δεν είχαμε χημεία μεταξύ μας, δεν μπορούσαμε να ζητάμε και από τις μπάντες να έχουν χημεία μεταξύ τους. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε διαγράφονται όταν υπάρχει σωστός προγραμματισμός, οι δυσκολίες που δεν αντιμετωπίζονται, είναι ο ρυθμός με τον οποίο τελειώνει η μπαταρία στα κινητά μας.
Ποιες είναι οι βασικές σας αρχές σας και τι επιδιώκετε;
Οι βασικές μας αρχές είναι η ειλικρίνεια, η καθημερινή ενασχόληση ακόμα και σε περιόδους που η ξεκούραση είναι απαραίτητη, αλλά και άμεση διαθεσιμότητα μας όταν προκύψει ένα πρόβλημα ή οτιδήποτε σε κάποιες από τις μπάντες που συνεργαζόμαστε.
Είναι οι:
- Scars Of Tears (Καστοριά) - Atmospheric Rock/Metal
https://www.facebook.com/ScarsOfTearsBand
- Near Mind (Πτολεμαΐδα) - Nu Metal
https://www.facebook.com/nearmind
- Μειδίαμα (Καστοριά) - Ελληνικό Ροκ
https://www.facebook.com/meidiamaofficial
- Snow Crow (Καστοριά) - Progressive Rock
https://www.facebook.com/SnowCrowBand
- Project Theory (Θεσσαλονίκη) - Nu Metal
https://www.facebook.com/projecttheory
https://www.facebook.com/JawBonesTheBand
- 30 MilliAmpere (Αθήνα) - Grunge/Alternative
https://www.facebook.com/30milliAmpere.gr
- Skandal (Αθήνα) - Doom'n'Roll
https://www.facebook.com/OfficialSkandal
- Minorfase (Αθήνα) - Heavy Rock
https://www.facebook.com/minorfase
Ενώ θα προστεθούν και άλλα 4 σχήματα μέχρι το τέλος του 2017.
Τι προσφέρετε σε ένα συγκρότημα, και γιατί να επιλέξει κάποιος εσάς και όχι παρόμοιες εταιρίες - ομάδες του χώρου;
Το κομμάτι της εκπροσώπησης και από ποιόν, αφορά καθαρά την εκάστοτε μπάντα. Υπάρχουν πολλές αξιόλογες ομάδες σαν εμάς που κινούνται με τα δικά τους standards. Εμείς αυτό που έχουμε σαν αρχή είναι άμεση επαφή με τις μπάντες αλλά και σε εξωεπαγγελματικό τομέα. Είμαστε φίλοι, βγαίνουμε έξω μαζί σχεδόν καθημερινά και βάζουμε πάντα πρώτο τον ανθρώπινο παράγοντα. Η εμπιστοσύνη δεν κερδίζεται με το πόσα LIVE θα κλείσεις ή πόσα τουρ. Η εμπιστοσύνη κερδίζεται όταν δείχνεις ενδιαφέρον για την ανθρώπινη καθημερινότητα του άλλου. Πολλές ομάδες του χώρου αναλώνονται στο καθαρά επαγγελματικό κομμάτι. Εμείς θέλουμε να κερδίζουμε πρώτα ανθρώπινη εμπιστοσύνη και μετά επαγγελματική. Τώρα το ποιος θα αποδειχθεί ποιο σωστός τρόπος, η ιστορία θα δείξει.
Τα κριτήρια είναι καθαρά μουσικά. Θέλουμε να εκπροσωπούμε σχήματα από όλα τα μουσικά φάσματα. Να μπορούμε να πλαισιώσουμε την οποιαδήποτε πιθανή διοργάνωση ή φεστιβάλ με τουλάχιστον ένα δικό μας σχήμα. Η αλήθεια είναι πως το τελευταίο διάστημα έχουμε απορρίψει αρκετές πιθανές συνεργασίες και αυτό μας στεναχωρεί. Για εμάς είναι μεγάλη τιμή όταν μια μπάντα μας προσεγγίζει. Θέλουμε όμως να έχουμε ένα λειτουργικό ρόστερ που θα βοηθάει και εμάς τους ίδιους. Έτερα κριτήρια είναι φυσικά ο χαρακτήρας των μελών αλλά το potential που θα δούμε σε αυτούς.
Να βρει την ταυτότητα της όσο πιο γρήγορα γίνεται, να θέτει στόχους από την αρχή και να δουλεύει πολύ. Ο καθένας μπορεί να ξεκινήσει μια μπάντα, ο καθένας μπορεί να κάνει LIVE και να βγάλει δίσκο. Πολλές μπάντες επαναπαύονται σε αυτό. Η ουσία είναι να βρεις αυτό το κάτι που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από την μάζα. Αφού το βρεις, πρέπει να δουλέψεις πολύ ώστε να το τελειοποιήσεις και να το κάνεις δικό σου trademark. Αυτά θεωρούμε πως είναι αρκετά σαν συμβουλές.
Κατά πόσο επηρεάζει το παγκόσμιο μουσικό marketing και τα social media, την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει ένα νέο συγκρότημα;
Τα πρότυπα που προβάλλονται δεν είναι και τα ιδανικά. Η νοημοσύνη μιας μπάντας μπορεί να δείξει πως θα φιλτράρει αυτά τα πρότυπα και θα κρατήσει μόνο τα θετικά. Τα social media αν χρησιμοποιηθούν σωστά μπορούν να βοηθήσουν πάρα πολύ. Αρκεί να μην γίνεται κατάχρηση όταν βλέπεις ότι έχεις απήχηση. Η σωστή απήχηση μπορεί πολύ εύκολα να γίνει λάθος απήχηση. Και όταν γίνεται αυτό όντας μέσα σε μια μπάντα, δεν μπορείς να το καταλάβεις. Ένας τρίτος όμως μπορεί πολύ εύκολα να το διακρίνει. Το θέμα είναι να υπάρχει ένας τρίτος που θα σου μιλήσει με ειλικρίνεια.
Με ποια συχνότητα πιστεύετε πως θα πρέπει ένα συγκρότημα να κάνει LIVE εμφανίσεις;
Εξαρτάται τι θέλει να πετύχει. Υπάρχουν μπάντες που δεν τους ενδιαφέρει το fanbase. Θέλουν απλά να παίζουν ακόμα και μπροστά σε 10 άτομα. Μια μπάντα που θέλει να χτίσει ένα κοινό σύμφωνα με τα ελληνικά δεδομένα, καλό θα είναι να δίνει 2 δυνατά show στην πόλη της μέσα σε ένα χρόνο, και να κάνει έξυπνες κινήσεις όσο αναφορά την επαρχία. Όπως πχ να εμφανιστεί σαν support σε μια γνωστή ξένη ή ελληνική μπάντα. Θα μου πεις, θα πάει να παίξει σε κοινό που δεν ήρθε για να τους δει; Ναι, έτσι πρέπει, αλλά αναφέραμε ότι πρέπει να κάνει show. Όχι live. Θα πρέπει να κάνει ότι μπορεί για να τραβήξει τα βλέμματα. Να εισάγει καινοτομίες στο set που θα παρουσιάσει. Να αναγκάσει τον κάθε τυχαίο που θα δει την μπάντα, να την ψάξει το άλλο πρωί στο facebook.
Συνεργάζεστε με κάποιες δισκογραφικές εταιρίες ή γενικότερα με εταιρίες του χώρου;
Συνεργαζόμαστε επίσημα με την Sliptrick Records, είναι δισκογραφική εταιρεία από τις Η.Π.Α. Τρία εκ των σχημάτων μας έχουν ήδη δισκογραφικό συμβόλαιο και δίσκους στα χέρια τους. Συνεργαζόμαστε επίσης με την Go Loud από την Λετονία, που είναι εταιρεία διοργανώσεων tour στην Ευρώπη. Συνεργαζόμαστε και με το περιοδικό BattleHelm από τις Η.Π.Α όπου αρκετά συχνά κάνει συνεντεύξεις για μπάντες από το ρόστερ μας και προωθεί και τα κομμάτια τους σε 7 αμερικάνικα ραδιόφωνα.
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι πίσω από μια συνεργασία ενός συγκροτήματος με έναν μάνατζερ;
Ξεκάθαρα η εξαπάτηση, το να εμπιστευτείς έναν άνθρωπο και να βασιστείς στα πλάνα του χωρίς να μπορεί να τα πραγματοποιήσει. Εμείς κάνουμε τον προγραμματισμό μας παρέα με τα σχήματα και κινούμαστε με βάση τα πλάνα της μπάντας. Φυσικά και σε εμάς υπάρχουν στιγμές που κάποιες δουλειές στραβώνουν, αλλά και αυτά είναι μέσα στην ζωή. Δεν μπορείς να τα ελέγχεις όλα.
Πως βλέπετε τα πράγματα στην ελληνική σκηνή; Τι θα αλλάζατε;
Παρ' όλη την κακή κατάσταση που υπάρχει στην Ελλάδα, υπάρχουν μπάντες που εύκολα ή δύσκολα τα καταφέρνουν πολύ καλά. Υπάρχουν πλέον μπάντες από όλα τα μέρη της Ελλάδας και αυτό είναι το αισιόδοξο. Άνθρωποι στραμμένοι στην μουσική και την δημιουργία. Όμως, η οικονομική κρίση σίγουρα επηρεάζει τα μαγαζιά και τα φεστιβάλ. Οπότε οι χώροι είναι περιορισμένοι σχετικά με το πλήθος των συγκροτημάτων που υπάρχουν. Τώρα είναι δύσκολο ένα μαγαζί να εμπιστευτεί μια μπάντα πχ από μια άλλη πόλη προκειμένου να εμφανιστεί στον χώρο του. Όπως και ένα φεστιβάλ να φιλοξενήσει μια μπάντα που έρχεται από μακριά. Αυτά οι μπάντες τα γνωρίζουν αλλά συμβιβάζονται. Θα αλλάζαμε αυτό ακριβώς. Ο συμβιβασμός να υπήρχε στον ίδιο βαθμό και από τα μαγαζιά-φεστιβάλ. Δεν είναι σωστό οι μπάντες να φεύγουν από έναν χώρο έχοντας στο νου ότι τους έκανε την χάρη ο εκάστοτε μαγαζάτορας ή φεστιβαλάρχης. Το σωστό είναι να υπάρχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο και στο μαγαζί αλλά και στην μπάντα. Όταν αυτό δεν φαίνεται πιθανό, δεν θα πρέπει η μπάντα και το μαγαζί-φεστιβάλ να μπαίνουν σε διαδικασίες συζήτησης. Ότι πληρώνεις παίρνεις, όσο ωμό και αν ακούγεται.
Πόσο εφικτό είναι κατά τη γνώμη σας, για ένα Ελληνικό συγκρότημα, να ζήσει από την μουσική του;
Είναι αρκετά ανέφικτο. Ας είμαστε ρεαλιστές. Οι ελληνικές μπάντες που ζουν από την μουσική τους είναι μετρημένες στα δάχτυλα. Συμβουλεύουμε τις μπάντες να κάνουν έξυπνες κινήσεις, όπως merchandise προκειμένου να έχουν κάποια έσοδα. Αυτά τα χρήματα πρέπει να ανατροφοδοτούν την μπάντα και να την οδηγούν στο studio. Εκεί θα κριθεί αν θα ζήσει από την μουσική της μια μπάντα. Η δημιουργία συχνού νέου υλικού θα σε οδηγήσει στην συχνή διαφήμιση, η σωστή διαφήμιση θα σου φέρει περισσότερες λύσεις στο κομμάτι LIVE. Η σωστή παρουσίαση της δουλειάς σου σίγουρα θα σου ανοίξει πόρτες, σίγουρα θα σου δώσει προοπτικές. Από εκεί και πέρα θα ισχύσει το πόσο πολύ πιστεύεις την δουλειά σου και πόσο διατεθειμένος είσαι να τρέξεις γι’αυτήν. Μόλις θεωρήσεις την μπάντα σαν δουλειά, πιστεύουμε ότι είναι και ο καιρός που πρέπει να βρεις και τρόπους να ζήσεις από αυτήν.
Ευχαριστούμε πολύ! Ο επίλογος δικός σας.
Θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε για την τόσο ενδιαφέρουσα συνέντευξη, επίσης θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε που πάντα είστε δίπλα στα σχήματα που χρειάζονται ένα μέσο να τους βοηθάει να απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό. Μακάρι να τα ξαναπούμε.
Μάθετε περισσότερα για την Bands Squad εδώ:
Mail: bands_squad@hotmail.com
Leave A Comment: